W wielu firmach telefoniczna obsługa klienta jest podstawową formą komunikacji. Chociaż to ona jest najpopularniejsza, to jednak wiąże się z trudnościami, które mogą odbijać się negatywnie na zadowoleniu klientów czy wynikach finansowych przedsiębiorstwa. Rozwiązaniem jest voicebot, rewolucjonizujący sposób, w jaki firmy komunikują się z klientami. Oto pięć problemów, które pomoże Ci rozwiązać asystent głosowy.
1. Koniec z długim czekaniem na połączenie
Klienci nie lubią kolejek. Badania pokazują, że długi czas oczekiwania to częste źródło frustracji, które w najlepszym przypadku może prowadzić do chwilowego niezadowolenia klienta, a najgorszym – negatywnej opinii czy nawet rezygnacji z usług. Voicebot eliminuje ten problem – od razu odbiera połączenia i zapewnia szybki dostęp do informacji lub wsparcia. Dzięki temu w łatwy sposób poprawia standardy obsługi klienta.
2. Obsługa dostępna całą dobę
Tradycyjne call center pracuje w określonych godzinach. To z kolei może utrudniać kontakt klientom potrzebującym wsparcia o nietypowej porze. Brak możliwości szybkiego kontaktu z firmą w nagłej sytuacji jest bardzo frustrujący. I w tym przypadku na ratunek przybywa voicebot, zapewniając pomoc przez całą dobę. Asystent głosowy może także samodzielnie rozwiązywać wiele problemów i odpowiadać na pytania, prowadząc rozmowę w taki sposób, że przypomina ona naturalną interakcję międzyludzką. To i jeszcze więcej potrafi np. voicebot Apifonica.
3. Obsługa klientów z całego świata
Dla firm działających na rynkach międzynarodowych bariera językowa może okazać się nie lada wyzwaniem. Zatrudnianie zagranicznego personelu wiąże się z ogromnymi kosztami i czasochłonną rekrutacją, podczas gdy brak możliwości komunikacji w języku klienta prowadzi do nieporozumień i niezadowolenia. Dzięki voicebotowi możesz obsługiwać konsumentów w ponad 150 językach i prowadzić działalność na różnych zagranicznych rynkach.
4. Niższe koszty obsługi
Utrzymanie tradycyjnego biura obsługi klienta generuje wysokie koszty, obejmujące wynagrodzenia pracowników, infrastrukturę czy koszty operacyjne. Voicebot automatyzuje wiele procesów, a co za tym idzie – znacząco obniża wydatki. Zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na rozwój działalności.
5. Jednolite standardy i mniej błędów
W tradycyjnym call center – ze względu na wieloosobowy i różnorodny zespół – utrzymanie jednolitych standardów może być trudne, a czasami wręcz niemożliwe. Konsultanci mogą różnie interpretować procedury, popełniać błędy w komunikacji lub niedokładnie wprowadzać dane do systemu CRM. W przypadku voicebota nie ma o tym mowy, ponieważ gwarantuje spójną komunikację i zgodność z procedurami oraz automatycznie zapisuje informacje w CRM. Efekt? Zminimalizowane ryzyko błędów i wysokie standardy obsługi.
Oprócz tego voicebot przydaje się w sytuacji, gdy chcesz przeprowadzić badanie satysfakcji klienta. Asystent głosowy może zrobić to za Ciebie, zbierając cenne informacje zwrotne, które pomogą Twojej firmie na bieżąco monitorować poziom zadowolenia klientów i wprowadzać ewentualne zmiany.
Artykuł sponsorowany